onsdag 20 juli 2016

Tjenare Håkan tillbaka.
Ett kortare inlägg om vad som händer. Jag siktar på en riktigt bra träningsvecka med löpning och cykel.  Precis som Fredrik skrev så var vårt pass i lördags riktigt bra. Jag fick första tecknen på att formen börjar komma. Direkt efter det tvåmilspasset stack jag till Trundön för att testa nya våtdräkten. Den satt perfekt och gosse vad kul det var att simma öppet vatten med dräkt. wiiiie blev alldeles glad.
På söndagen sprang jag milspåret Antnäs/Alvik. Fortfarande gegga som rackarns på hemmaplan.
Måndag 7 km asfalt direkt efter jobbet. Ett lugnare pass bara för att röra benen lite efter ganska tuff helg.
Tisdag och jag lyckades samla ihop 35 km på Tove innan middagen. Höll lagom fart plus några rejäla ökningar vid vissa segment. Fick rätt bra placeringar också=)

Idag drog jag till Ormberget igen. Körde milspåret ett varv. Och ikväll kände jag verkligen formen. Sprang på i högre fart än vanligt men ändå med rejält lägre puls att normalt. Efter ca 5 km kände jag att jag hade rätt bra fart i benen så försökte öka litegrann. Drog i mål på 48 min. Sjukt nöjd på sådan tung bana utan att ens riktigt försöka. Som sagt formen på väg! Och det behövs för idag är det prick en månad till starten på Ultravasan. Huja hujja. Vad har jag gett mig in på? Svullskalle i höstas...

Nu ska jag sova och vila kroppen. Benen börjar kännas tunga, imorgon blir det något lugnt om det blir något.

tjofräääs

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar