lördag 16 juli 2016

Halloj... Vill först och främst be om ursäkt för min dåliga rapportering här på bloggen. Har egentligen inget att skylla på men jobb, träning och hemarbeten tar stor del av dagarnas få timmar.

Idag var det tänkt att jag och Håkan skulle köra långpass på Hertsöleden. Men när jag kom ut från jobbet i morse (nattjobb) så mötes jag av regn.
Vi bestämde oss för att minska skade risken genom att välja Ormbergets milslånga istället gånger 2.  Halkrisken är stor på hertsöleden som består av miljontals rötter och tekniska stigar.

Vi körde den tuffa milen två varv och höll en snittfart på 5.15 min/km. Riktigt starkt. Imponerad av Håkans uthållighet. Han höll ett högt tempo i de tuffa backarna.
Stela ben och slitna hälsenor mjuka de vi upp i Bastun på Nyckelpigevägen. Riktigt skönt.

För mig Fredrik så närmar sig semestern med stormsteg. Sista arbetsdagen 23 juli och startar semester firandet med ett Etapp-lopp. Jag tänker köra sträckorna ett och två vilket är Umeå - Örnsköldsvik och Örnsköldsvik - Härnösand. Loppet heter Ride of hope då man cyklar och stödjer barncancerfonden.


Hela Etapp-loppet sträcker sig från Umeå till Stockholm men jag kör som sagt sträcka 1 (ca 11 mil) och sträcka 2 (ca 13 mil). Jag är laddad med min nya tröja.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar